T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
YOZGAT / MERKEZ - Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

GIDA TEKNOLOJİSİ

Gıda Teknolojisi Alanı

Gıda sektörü, Türk ekonomisinin gelişmesinde nüfus, istihdam, beslenme, ham madde ve dış satıma katkısı nedeniyle önemli bir rol oynamaktadır. Gıda güvenliği devletlerin en önemli konusudur. Dünyada son 10 – 15 yıl içinde gıda kalite ve güvenliği konusunda önemli yasal değişikliklere gidilerek gıda güvenliği açısından tüketiciyi daha ciddi biçimde korumayı hedef alan yasalar oluşturulmuş, gıda üreten firmalara işletme koşullarını geliştirmek ve iyileştirmek yolunda zorunluluklar getirilmiştir. Gıda endüstrisi, çeşitli gıdaların üretimini kapsayan geniş bir endüstri dalıdır. Önceleri şeker, ekmek, peynir, yoğurt, un ve zeytinyağı gibi bilinen belli başlı birkaç gıdaya yönelik basit üretimler, daha sonra her biri kendi içinde uzmanlaşarak farklı endüstri dalı hâline gelmiştir. Türkiye'de gıda sanayinin gelişmesi, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin yakından izlenmesi ve uygulanabilmesine bağlıdır. Gıda sanayisinde dünya standartlarını yakalayabilmemiz için vizyon ve hedefleri iyi belirlememiz; kaynaklarımızı, enerjiyi, iş gücünü, bilgiyi ve teknolojiyi etkin kullanmamız gerekmektedir. Bunun için gıdanın üretiminden tüketiciye ulaşıncaya kadarki süreçte ve kalite yönetim sistemlerinde çalışacak nitelikli elemanlara ihtiyaç vardır.


ALANIN TANIMI

Gıda Teknolojisi Alanı altında yer alan dalların yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Gıda teknolojisi alanı altında yer alan gıda kontrol, süt işleme, hububat işleme, sebze ve meyve işleme, zeytin işleme, çay üretimi ve işleme dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.


ALANIN AMACI

Gıda teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçlarına ve gıda mevzuatlarına uygun üretim yapabilen, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.


ALANIN HEDEFİ

Yiyecek-İçecek Hizmetleri Alanı öğrencilere, alan ve dallar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra yeniliğe ve değişime uyum sağlayabilen, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşabilmek için girişimlerde bulunabilen, yaratıcı, eleştiriye açık ve mesleki yeterliliklere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmiştir.

  

DAL PROGRAMLARI  TANIMLARI VE AMAÇLAR

1. Süt işleme: Gıda sektöründe, hijyenik şartlarda süt ve ürünlerinin teknolojik üretimi konusunda yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Süt ve süt ürünleri operatörlüğünün yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

2. Hububat işleme: Gıda sektöründe, hijyenik şartlarda hububat ve ürünlerinin teknolojik üretimi konusunda yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Hububat ve hububat ürünleri operatörlüğünün yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

3. Gıda kontrol:  Gıda laboratuvarlarında duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analiz ve kontrol yapma konusunda yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Gıda laboratuvar teknisyenliğinin yeterliliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

4. Çay üretimi ve işleme:  Çay yetiştirme, hasat ve hijyenik şartlarda çay çeşitlerinin üretimi ile ilgili yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Çay üreticiliği ve operatörlüğünün yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

5. Sebze ve meyve işleme: Gıda sektöründe, hijyenik şartlarda, sebze ve meyve ürünlerinin teknolojik üretimi konusunda yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitime ve öğretim verilen daldır. Amacı: Sebze meyve ve ürünleri operatörlüğü mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

6. Zeytin işleme: Gıda sektöründe, hijyenik şartlarda sofralık zeytin ve zeytinyağının teknolojik üretimi konusunda yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Sofralık zeytin ve zeytinyağı operatörlüğünün yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrencilerin sağlık durumu, gıda teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.


İSTİHDAM ALANLARI

Gıda teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;

1. Kamu, işletme ve özel laboratuvarlarda,

2. Kalite kontrol laboratuvarlarında,

3. Süt ürünleri üreten işletmelerde,

4. Sebze ve meyve ürünleri üreten işletmelerde,

5. Hububat ürünleri üreten işletmelerde,

6. Zeytin ürünleri üreten işletmelerde,

7. Çay üretimi yapan işletmelerde vb. yerlerde çalışabilirler.

  

GIDA TEKNOLOJİSİ ALANINDAN MEZUN ÖĞRENCİLERİMİZİN
SINAVSIZ GEÇİŞ YAPABİLECEKLERİ MESLEK YÜKSEK OKULLARI
(2 YILLIK ÖNLİSANS PROGRAMLARI)

  1. Aşçılık

  2. Et Endüstrisi

  3. Endüstriyel Tavukçuluk

  4. Ev İdaresi(Açık Öğretim)

  5. Gastronomi ve Mutfak Sanatları

  6. Gıda Teknolojisi

  7. Hazır yemek ve Aşçılık

  8. Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği

  9.  Meyve ve Sebze İşleme

10. Süt ve Süt Ürünleri

11. Tavukçuluk

12. Turizm ve Otel İşletmeciliği

13. Turizm ve Otel İşletmeciliği (Açık Öğretim)

14. Turizm ve Seyahat İşletmeciliği

 

(Megep modüllerinden alınmıştır)

 

12-01-201812-01-201812-01-201812-01-2018

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.01.2018 - Güncelleme: 14.01.2020 01:11 - Görüntülenme: 1148
  Beğen | 2  kişi beğendi